جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

ریدر های برد بلند UHF (آنتن برد بلندRFID)

ریدر برد بلند UHF پارکینگ

ریدر برد بلندUHF (آنتن برد بلندRFID)، از رایج‌ترین انواع ریدرهای RFID است که به منظور خواندن تگ‌ها RFID (کارتRFID) از فاصله دور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیست ریدرهای برد بلند شرکت فرافن سامانه آسیا:

ریدر برد بلند (آنتن برد بلند)RFID مدل UHF81

ریدربرد بلند(آنتن برد بلند)RFID مدل PK-UHF201

ریدربرد بلند(آنتن برد بلند)RFID مدل PK-UHF101

برای مشاهده محصولات کلیک کنید

این ریدر برد بلند UHF (آنتن برد بلند RFID) با استفاده از امواج UHF (فرکانس فوق‌العاده بالا)، کارت و تگ‌های UHF را شناسایی می‌کند. اما ریدر RFID انواع مختلفی دارد و می‌توان آن را بر اساس معیارهای مختلفی دسته‌بندی نمود:

فرکانس خطی و دایره ای ، آنتن های RFIDدسته‌ای از آنتن‌های RFID که دارای انتشار خطی هستند، دامنه، برد و نیروی بیشتری داشته و در نتیجه برای پوشش فاصله‌های دور (تا15متر) مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما در سمت دیگر آنتن‌های RFID با انتشار دایره‌ای قرار دارند که در مقایسه با آنتن‌های مدل انتشار خطی از دامنه، برد و نیروی کمتری برخوردار هستند؛ اما بر خلاف آنتن‌های انتشار خطی مشکل جهت‌گیری نداشته و قادر به قرائت تگ‌های RFID در تمامی جهات می‌باشند.

 

 

چگونگی کارکرد آنتن‌های برد بلند UHF (ریدر برد بلند RFID) پارکینگ

چگونگی کارکرد آنتن برد بلند پارکینگ ، انتن برد بلند پارکینگ ، انتن های برد بلند پارکینگ

از آنتن برد بلند RFID جهت هوشمندسازی پارکینگ استفاده می‌شود. بدین صورت که  با نصب این آنتن های UHF مقابل درب پارکینگ، با ورود یا خروج وسیله نقلیه، خواننده های RFID با فرکانس فوق العاده بالا (UHF) می توانند برچسب RFID شیشه جلو اتومبیل را تشخیص دهند.

این برچسب‌ها RFID قابل شناسایی از طریق ریدر برد بلند UHF (آنتن برد بلندRFID) سیستم پارکینگ می باشند و در صورتی که مجوز تردد پارکینگ را داشته باشند دستگاه کنترل تردد (کنترل دسترسی) متصل به آنتن RFID فرمان باز شدن را به راهبند صادر می نماید.

در صورت ورود اتومبیل بدون برچسب RFID به ورودی پارکینگ، خواننده فقدان برچسب RFID را حس کرده و خودرو را به عنوان موجودی غیر مجاز در نظر می گیرد. از این رو، راهبند ورودی پارکینگ باز نمی شود.

بسته به نوع خواننده ها و برچسب های RFID سیستم پارکینگ از یک یا چند راهبند استفاده می کند.

از راهبندهای منفرد معمولاً در مناطقی استفاده می شود که نیازی به حفاظت امنیت نیست و وسایل نقلیه با سرعت کم از آنجا عبور خواهند کرد. ممکن است در مناطق با امنیت بالا و یا مناطقی که ممکن است ورود با سرعت بالا انجام شود به چند راهبند نیاز باشد.

 

ویژگی سامانه کنترل پارکینگ به همراه ریدر برد بلند UHF (آنتن برد بلند RFID):

ریدر برد بلند RFID ،انتن برد بلند UHF ، انتن برد بلند UHF (ریدر برد بلند RFID) ، سیستم پارکینگ

  • مدیریت و اجرای جزئیات مجوز در سیستم پارکینگ (نظیر: حق دسترسی، تاریخ انقضا، تعداد وسایل نقلیه مجاز در هر محل اقامت و بازه‌های زمانی مجاز برای حضور در پارکینگ)
  • مدیریت وسایل نقلیه مهمان در سیستم پارکینگ
  • محدوده قابل تنظیم خواندن از 2 متر تا 15متر در سیستم پارکینگ
  • عملکرد مستقل سیستم پارکینگ که الزامات اتصال شبکه و سرور را از بین می برد.
  • ادغام با دستگاه های جانبی شامل سیگنال ها، چراغ ها و آژیرها

 

مزایای استفاده از ریدر برد بلند UHF (ریدر برد بلند RFID) در سیستم پارکینگ

ریدر برد بلند RFID ،انتن برد بلند UHF ، انتن برد بلند UHF (ریدر برد بلند RFID) ، سیستم پارکینگ

  • صرفه جویی در زمان
  • افزایش رضایت مشتری
  • بهبود استفاده از ظرفیت سیستم پارکینگ
  • ساده کردن ورود و خروج در سیستم پارکینگ
  • بهبود عملکرد کنترل تردد (کنترل دسترسی)
  • جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و مداخله انسانی
  • از بین بردن خطوط انتظار و زمان صرف شده برای دستیابی به کارت خوان‌ها

 

 

لیست ریدرهای برد بلند شرکت فرافن سامانه آسیا:

ریدر برد بلند (آنتن برد بلند)RFID مدل UHF81

ریدربرد بلند(آنتن برد بلند)RFID مدل PK-UHF201

ریدربرد بلند(آنتن برد بلند)RFID مدل PK-UHF101

برای مشاهده محصولات کلیک کنید

 

روش پیکربندی آنتن و ریدر برد بلند تگ خوان RFID

ریدر برد بلند RFID ،انتن برد بلند UHF ، انتن برد بلند UHF (ریدر برد بلند RFID) ، سیستم پارکینگ ، تگ RFID ، تگ خوان

از اصلی ترین اقدامات قبل از نصب آنتن های برد بلند UHF (ریدر های برد بلند RFID) ساماندهی و مشخص کردن نوع خروجی مورد نیاز است. انواع خروجی در ریدر های برد بلند RFID (ریدر برد بلند UHF) به صورت:

  • Wiegand 26 ،Wiegand34
  • TCP/IP
  • RS485 ،RS232

می باشد که در ادامه به تفاوت های آن اشاره شده است.

یکی از پرکاربردترین خروجی آنتن های برد بلند و سایر ریدر های RFID ویگند (Wiegand) است که در اکثر اکسس کنترل ها (کنترل تردد)، پورت ویگند (Wiegand) ورودی وجود دارد. ویگند یک استاندارد ارتباطی با برد محدود است که در تعداد بیت های ارسالی و دریافتی متفاوت موجود است. با اتصال ویگند (Wiegand) خروجی آنتن های برد بلند (آنتن های RFID) به ویگند (Wiegand) ورودی اکسس کنترل (کنترلر دسترسی) اطلاعات قراعت شده توسط ریدر به کنترلر منتقل می شود. قابل ذکر است آنتن های برد بلند RFID دارای فرکانس رادیویی در محدوده (865 تا 868) و (902 تا 928) مگاهرتز بوده، لذا باید تگ های با همین محدوده فرکانسی دارای استانداردهای مشابه مورد استفاده قرار گیرند. در بین بیت های مختلف ویگند (Wiegand)، ویگند 26 بیت (Wiegand 26 bit) و ویگند 34 بیت (Wiegand 34 bit) بیشترین کاربرد را دارند که هر دو در آنتن های برد بلند (آنتن های RFID) استفاده شده اند. در این بخش با طرح مثالی به شرح تفاوت آن پرداخته ایم:

همانطور که می دانید تگ های UHF دارای شماره 24 رقمی هستند. این ارقام  شامل چند بخش است که به طور کلی به سه بخش زیر تقسیم می شود:

    • سری
    • سریال
    • بیت توازن (parity bit)

در آنتن های برد بلند باید تنظیماتی انجام داد و مشخص کرد تا با مشاهده یک تگ UHF  کدام قسمت از ارقام را با استفاده از استاندارد های ویگند (Wiegand) تبدیل و برای اکسس کنترل (کنترل دسترسی) ارسال کند.

لازم به ذکر است این تنظیمات به طور پیش فرض در آنتن های برد بلند UHF (آنتن های RFID) انجام نشده و نیاز به تنظیم وجود دارد.

    •  
  • از آنتن برد بلند RFID جهت هوشمندسازی پارکینگ استفاده می‌شود. بدین صورت که  با نصب این آنتن های UHF مقابل درب پارکینگ، با ورود یا خروج وسیله نقلیه، خواننده های RFID با فرکانس فوق العاده بالا (UHF) می توانند برچسب RFID شیشه جلو اتومبیل را تشخیص دهند. این برچسب‌ها RFID قابل شناسایی از طریق ریدر برد بلند UHF (آنتن برد بلندRFID) سیستم پارکینگ می باشندRS485 وRS232

اغلب ریدرهای برد بلند RFID (انتن برد بلند UHF) قابلیت ارسال اطلاعات خوانده شده را به صورت سریال دارند که این خروجی به دو فرمت RS485 و RS232 در اختیار کاربر قرار می گردد. از ارتباط سریال معمولا برای ارتباط با کامپیوتر برای دریافت اطلاعات تگ ها و کارت های RFID و یا تغییر تنظیمات ریدر استفاده می گردد، ولی بعضی از کنترلرها نیز از این درگاه برای دریافت اطلاعات ریدرها بهره می برند. اکثر آنتن های برد بلند (آنتن های RFID) به این نوع درگاه سریال مجهز هستند.

  • TCP/IP ، ریدر برد بلند UHFTCP/IP :

ارتباط شبکه TCP/IP معمولا بصورت آپشن در بعضی از انواع ریدرهای برد بلند RFID (انتن برد بلند UHF) وجود داشته و معمولا در پروژه هایی که اطلاعات توسط نرم افزار مورد پردازش قرار می گیرد بیشتر استفاده می شود.

 

تنظیم آنتن UHF (ریدر UHF) پگاسوس 

به دلیل الزام انجام تنظیمات روی آنتن های UHF قبل از نصب به شرح انجام آن پرداخته ایم:

تنظیمات آنتن پگاسوس (ریدر UHF)

در آنتن UHF برد بلند پگاسوس برای اتصالات دیتا باید از سیم  (D0) و سیم (ِD1) استفاده نمود. برای شروع ابتدا باید آنتن UHF پگاسوس را از طریق پورت سریال RS232 یا از طریق پورت Lan به کامپیوتر متصل کرد. باید توجه کرد برای تنظیم آنتن UHF (ریدر برد بلند RFID) باید برق دستگاه متصل شده باشد.

اگر از طریق پورت سریال اتصال برقرار شده باشد باید از گزینه com برای برقراری ارتباط استفاده کرد. در این حالت گزینه های قسمت com را تکمیل کرده و Open Com را کلیک کنید.

اگر اتصال از طریق پورت Lan برقرار شده باشد باید گزینه برقراری ارتباط را در قسمت Communication روی TCP/IP قرار داده و قسمت های مربوط به TCP/IP را با توجه  به مدل آنتنUHF کامل کرده و در نهایت Open Net را کلیک کنید.

 

 

نقشه سیم کشی آنتن تگ خوان برد بلند (ریدر برد بلند UHF)

خروجی آنتن های برد بلند UHF، دیتا بوده و از استاندارد ویگند 26 (Wiegand) بیت و 34 بیت پیروی می کنند. آنتن های برد بلند UHF به طور کلی نیاز به کنترلر ندارند؛ مگر در مدل های آنتن برد بلند بدون رله که نیاز به استفاده از یک کنترلر می باشد، به دلیل اینکه بدون داشتن رله، به تنهایی امکان باز کردن درب را ندارند.

این کنترلر ها، اغلب اکسس کنترل (کنترل دسترسی) و ریدر هایی هستند که دارای پورت ویگند (Wiegand) هستتد.

نقشه سیم بندی انتن RFID

 

شرح سیم کشی آنتن تگ خوان به کنترلر و درب باز کن :

در حالت استاندارد ویگند (Wiegand) رنگ بندی سیم های خروجی آنتن مانند شکل زیر است، ولی در برخی آنتن های UHF (ریدر برد بلند RFID) ممکن است رنگ بندی ها متفاوت باشد؛ به همین دلیل جهت اطمینان بیشتر حتما لیبل موجود را چک کنید. برای برقراری ارتباط بین کنترلر و آنتن باید GND (منفی) آنتن و GND کنترلر به هم متصل و یکی شوند. در غیر این صورت با اختلال مواجه می شوید.

در اکثر اکسس کنترل (کنترل دسترسی) ها نام کانکتور های ویگند با نام های WGIN0 ،WGIN1 یا D0 ،D1 بیان می شود. همینطور از رله آزاد NO و COM برای اتصال فرمان انواع سیستم های درب بازکن استفاده می شود.

 

تغذیه آنتن تگ خوان برد بلند 

طبق مشخصات دستگاه، در صورت استفاده از آداپتور 9 یا 12 ولت باید توجه داشت؛ به دلیل افت جریان و ولتاژ و ایجاد اختلال در عملکرد آنتن تگ خوان برد بلند، فاصله آداپتور با آنتن نباید بیشتر از 5 تا 7 متر باشد. در غیر این صورت آنتن درست کار نکرده و ممکن است برد موثر آن به شدت کاهش یابد، یا با اختلالاتی در دریافت اطلاعات مواجه شود. در این مواقع باید آداپتور را نزدیک آنتن تگ خوان برد بلند قرار داد.

توجه داشته باشید که استفاده از آداپتور هایی که ولتاژ بالای 12 ولت ارسال کرده و در اصل سوییچینگ نیستند؛ خودداری کرده تا از صدمات وارده به آنتن UHF جلوگیری کنید. ولتاژ آنتن تگ خوان برد بلند باید دقیقا همان ولتاژ قید شده در مشخصات باشد.

 

قیمت ریدر های برد بلند UHF (آنتن برد بلندRFID)

زمان خرید  ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID) مسائل مختلفی را باید مد نظر بگیریم تا بتوانیم نیاز درست خود را متوجه شویم و انتخاب درستی در هنگام خرید ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلند) داشته باشیم.

در ادامه این مقاله به توضیح چند نکته مهم در هنگام خرید ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID) خواهیم پرداخت.

 

عوامل تاثیر گذار در قیمت گذاری ریدر های برد بلند UHF (آنتن برد بلندRFID)

قیمت ریدر های برد بلند ، آنتن برد بلند ، ریدر های UHF ، انتن برد بلند

1.شرکت سازنده ریدر برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID)

2.ماژول های ریدر برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID)

3.خروجی های ارتباطی مثل usb یا شبکه و ….

4.اکتیو بودن یا پسیو بودن ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID)

5.برد موثر آنتن (برد خوانش تگ) تا چند متر امکان خواندن تگ را دارد.

6.مقاومت در مقابل گرما، نفوذ آب، گرد و خاک

7. مدت زمان گارانتی

8.خدمات پشتیبانی

 

لیست ریدرهای برد بلند شرکت فرافن سامانه آسیا:

ریدر برد بلند (آنتن برد بلند)RFID مدل UHF81

ریدربرد بلند(آنتن برد بلند)RFID مدل PK-UHF201

ریدربرد بلند(آنتن برد بلند)RFID مدل PK-UHF101

برای مشاهده محصولات فرافن سامانه اسیا کلیک کنید

 

 

بررسی قیمت ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلند)

1- شرکت های مختلفی ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID) را در ایران ارائه می کنند، که بسته به کشور سازنده و اثر بخشی آن، قیمت ریدر برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID) متفاوت است. از این شرکت های ارائه کننده ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلند) می توان به: pongee ،ZKteco ،Pegasus و … اشاره کرد.

2- ماژول های ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID): ماژول بی سیم، ماژول اکسس کنترل (کنترل دسترسی )، شبکه ، و…

3- خروجی های ارتباطی همانند: USB ،RS232 ،Wiegand ،TCP/IP و…

ریدر برد بلند پسیو و اکتیو ، ریدر برد بلند اکتیو ، ریدر برد بلند پسیو ، ریدر برد بلند active ، ریدر برد بلند passive4- اکتیو بودن یا پسیو بودن ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID)

ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID) اکتیو: همان گونه که از اسم این ریدر ها معلوم است، قسمتی از این سامانه همیشه در حال کار کردن هستند. در سامانه  های Active RFID، تگ های uhf در داخل خود، ارسال کننده  و منبع برقی مختص خود را دارند. این منبع برقی یک باتری است که در داخل تگ های uhf قرار دارد.

ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID) پسیو: در سامانه های Passive RFID، ریدر uhf و انتن uhf امواج uhf را به تگ RFID می فرستند و در ادامه تگ uhf از امواج  منتقل شده برای روشن شدن استفاده می کند و انرژی و اطلاعات خود را به سمت ریدرuhf  و انتن uhf  انعکاس می دهد. مسلما قیمت در ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID) اکتیو به علت دارا بودن منبع تغذیه مجزا در تگ های uhf بالاتر خواهد بود.

5- فاصله شناسایی تا چند متر: ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID) امکان شناسایی و خواندن تگ های برچسبی را از فاصله یک تا 20 متری را دارد و در بعضی موارد بالاتر نیز دارا می باشند؛ اما به طور کلی ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID) به چند مدل 3 تا 6 متر و 6 تا 12 متر و بالاتر تقسیم می شوند که با توجه به نوع و ویژگی های ریدر برد بلند، قیمت هر کدام متفاوت خواهد بود. شما باید با توجه به نیاز خود هر کدام از این ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID) را انتخاب نمایید.

6- مقاومت در مقابل گرما، نفوذ آب، گرد و خاک

درجه حفاظت جهانی را در زبان انگلیسی International Protection Rating می نامند که به اختصار IP نوشته می شود، IP یک استاندارد جهانی برای مشخص کردن درجه حفاظتی سیستم های الکترونیکی است. این استاندارد، اطلاعات بیشتری را درباره میزان حفاظتی یک وسیله نسبت به وسایل همانند آن می دهد. قابل ذکر است دو رقمی که بعد از عبارت IP می آیند، شماره اول نشان دهنده میزان حفاظت در برابر نفوذ اجسام جامد است و رقم دوم، نشان دهنده میزان حفاظت در برابر ورود مایعات است.

توجه داشته باشید اگر پس از عبارت IP، علامت X  باشد، به این معناست این سیستم هیچ درجه ای از حفاظت های IP را ندارد.

 

درجه حفاظت جهانی IP65 ،IP54 و IP66

ریدر برد بلند RFID ، انتن برد بلند UHF ، سیستم پارکینگ ، IP65

درجه حفاظت جهانی IP65 ،IP54 و IP66، انواع استانداردهای مربوط به ریدر های برد بلند UHF (آنتن برد بلندRFID) هستند.

وقتی شما ریدر های برد بلند UHF (آنتن برد بلندRFID) یا تجهیزات امنیتی برای سیستم های نظارت خارجی (بیرونی) را می بینید، ممکن است روی آنها برچسب هایی را مشاهده کنید که شامل کدهایی مانند IP66 ،IP54 یا غیره هستند. توجه داشته باشید که عبارت IP با آدرس IP متفاوت است و در اینجا آی پی به همراه شماره ی درج شده همراه آن درباره درجه حفاظتی آن دوربین یا سیستم است.

با توجه به محل نصب ریدر های برد بلند UHF (آنتن برد بلندRFID) نوع درجه ی حفاظتی ان مشخص و در ادامه قیمت ریدر های برد بلند UHF (آنتن برد بلندRFID) مشخص خواهد شد .

 

7- گارانتی:

گارانتی ریدر برد بلند RFID ،گارانتی انتن برد بلند UHF ، قیمت ریدر برد بلند RFID ،قیمت انتن برد بلند UHF ، سیستم پارکینگ

گارانتی با اعتبار ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID) می تواند از با اهمیت ترین مشخصه های انتخاب ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID) باشد.

گارانتی با اصالت و زرین ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID)  فرافن سامانه آسیا یکی از با اصالت ترین و با اعتبار ترین گارانتی ها در ایران می باشد.

 

8- خدمات پس از فروش:

ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID) به علت خاص بودن نوع صنعت آن و امنیتی بودن آن متخصصان زیادی را دارا نمی باشد؛ پس خدمات پس از فروش بسیار می تواند اثر گذار و مهم در بحث قیمت گذاری روی ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID) باشد.

شرکت فرافن سامانه آسیا؛ خدمات پس از فروش ده ساله برای ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID)ارائه می نماید.

برای مشاوره خرید رایگان و قیمت ریدر های برد بلند uhf (آنتن برد بلندRFID) حتما با ما تماس بگیرید.

 

 

 

لیست ریدرهای برد بلند شرکت فرافن سامانه آسیا:

ریدر برد بلند (آنتن برد بلند)RFID مدل UHF81

ریدربرد بلند(آنتن برد بلند)RFID مدل PK-UHF201

ریدربرد بلند(آنتن برد بلند)RFID مدل PK-UHF101

برای مشاهده محصولات فرافن سامانه اسیا کلیک کنید

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *