جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

راهنمای خرید بهترین دستگاه کنترل تردد

دستگاه کنترل تردد

راهنمای خرید دستگاه کنترل تردد

امروزه دستگاه‌ کنترل تردد یکی از دستگاه‌های مورد نیاز هر شرکت و یا سازمانی است که می‌تواند نقش موثری در برقراری نظم و امنیت ایفا کند. این دستگاه‌ها با مشخص کردن دسترسی‌های هر فرد و یا اجرای ممنوعیت‌ها باعث ایجاد نظم ببیشتر و و افزایش امنیت یک سازمان، شرکت یا مجموعه و همچنین سهولت در مدیریت و کنترل ترددها می‌شوند. اگر قصد خرید دستگاه کنترل تردد را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا راهنمای خرید این دستگاه و مورادی که باید به آن‌ها دقت کنید را در اختیارتان قرار دهیم.

 

دستگاه کنترل تردد چیست

دستگاه کنترل تردد چیست؟

دستگاه کنترل تردد سیستمی است که بدون دخالت نیروی انسانی به منابع موجود در یک ارگان یا سازمان دسترسی دارد و درواقع راهکاری است برای مدیریت ورود و خروج افراد یک سازمان.

 

کاربرد دستگاه کنترل تردد

از این دستگاه‌ها در تمام اماکنی که به مدیریت ورود و خروج نیاز دارند استفاده می‌شود. جاهایی مثل سازمان‌ها و ادارات دولتی، شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی، پایانه‌های مسافربری و حمل‌ونقل عمومی، اماکن ورزشی، هتل‌ها، مراکز نظامی و امنیتی، بیمارستان‌ها، اماکن عمومی و تفریحی، پارکینگ‌های عمومی و اختصاصی، آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی و… برای حفظ امنیت حتما به دستگاه کنترل تردد نیاز دارند

 

انواع دستگاه کنترل تردد

دستگاه‌های کنترل تردد انواع گوناگونی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

دستگاه‌های کنترل تردد افراد

دستگاه‌های کنترل تردد افراد

یکی از رایج‌ترین انواع سیستم‌های کنترل تردد که در سازمان‌ها و ادارات بیشترین استفاده را دارند، دستگاه‌های کنترل تردد افراد هستند. این سیستم‌ها رفت‌وآمد افراد را به سازمان‌ها مدیریت کرده و باعث افزایش امنیت می‌شوند. دستگاه کنترل تردد افراد، به چند دسته تقسیم می‌شوند:

 

سیستم کنترل تردد بیومتریکی

سیستم کنترل تردد بیومتریکی

این نوع از سیستم‌ها کنترل تردد، رفت‌وآمد افراد را بر اساس ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها مدیریت می‌کنند. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به دستگاه کنترل تردد به وسیله اثر انگشت، خطوط چهره، عنبیه چشم، خطوط کف دست، سیگنال‌های مغز و قلب و حتی صدای افراد اشاره کرد.

دستگاه بعد از مطابقت هر یک از شناسه‌های بیومتریک با اطلاعات از پیش ثبت شده، اجازه ورود را صادر می‌کند.

 

سیستم اکسس کنترل غیر بیومتریکی

سیستم اکسس کنترل غیر بیومتریکی

در این سیستم مدیریت رفت‌وآمد افراد با استفاده از کارت یا رمز و… صورت می‌گیرد. این نوع دستگاه‌ها به نسبت انواع بیومتریک ارزان‌قیمت‌تر هستند و بیشتر استفاده می‌شوند.

 

 سیستم‌های کنترل تردد وسایل نقلیه

سیستم‌های کنترل تردد وسایل نقلیه

برای ورود و خروج خودروها هم می‌توان از دستگاه کنترل تردد استفاده کرد. این نوع دستگاه‌ها بسته به نوع پارکینگ، تجهیزات متفاوتی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم کنترل تردد هوشمند پارکینگ عمومی، دستگاه کنترل تردد پارکینگ خصوصی نیمه خودکار و دستگاه کنترل تردد پارکینگ خصوصی تمام خودکار اشاره کرد.

 

مزایای استفاده از دستگاه کنترل تردد

استفاده از دستگاه کنترل تردد علاوه بر حفظ امنیت مزایای دیگری هم دارد:

  • دشوار بودن امکان کپی‌برداری در سیستم‌های اکسس کنترل
  • نظم بخشیدن به امور
  • صرفه جویی در وقت
  • قابلیت نصب دستگاه ثبت تردد هوشمند در کنار انواع ورودی
  • صرفه جویی در انرژی
  • افزایش سرعت عبور و مرور
  • ارائه آمار دقیق و لحظه‌ای
  • حفظ امنیت اشیا و مکان‌های مهم با دستگاه تردد هوشمند
  • دسترسی به ‌تمامی مکان‌ها با سیستم کنترل تردد هوشمند
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  • تعیین زمان حضور کار پرسنل در محل کار

 

سیستم‌های کنترل تردد

 

دلایل لزوم استفاده از دستگاه کنترل تردد

  • امکان تنظیم سطح دسترسی برای افراد مختلف با دستگاه کنترل تردد
  • نگهداری اطلاعات مربوط به ورود و خروج افراد
  • امکان نظارت از راه دور
  • حفظ امنیت داده‌ها
  • راحتی کاربران در زمان استفاده
  • انعطاف پذیری بالا
  • ارتقاء تکنولوژی

 

راهنمای خرید دستگاه کنترل تردد

امروزه موارد استفاده دستگاه‌های کنترل تردد افزایش یافته و یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیران سازمان‌ها انتخاب سیستم کنترل تردد مناسب است. پیش از خرید این دستگاه‌ها باید به چند مورد توجه کرد. در همین راستا در ادامه این مطلب برخی از مهم‌ترین نکاتی را که قبل از خرید و نصب سیستم کنترل تردد باید به آن‌ها توجه کرد در ادامه مرور می‌کنیم:

 

نحوه شناسایی دستگاه

باید بدانید کدام نوع دستگاه مناسب برای مجموعه شما مناسب است. برای انتخاب نحوه شناسایی مناسب، لازم است اطلاعات دقیقی از کاربران دستگاه و محیط کار داشته باشیدتا بتوانید براساس آن نوع تشخیص هویت دستگاه را انتخاب کنید.

 

حافظه دستگاه

ویژگی مهم دیگر در هنگام خرید  دستگاه کنترل تردد، حافظه دستگاه است. برای مثال باید تعیین کنیم که از هر فرد یک انگشت نمونه ثبت کنیم یا تعداد بیشتر و اینکه دستگاه چه میزان اطلاعات را در خودش نگه می‌دارد. این مورد بنا بر نوع کاربری دستگاه، محل نصب، نوع نصب (تحت شبکه یا آفلاین)، تعداد کاربران و میزان تردد روزانه و… دستگاه انتخابی متفاوت خواهد بود.

 

پورت‌های ارتباطی

باید حتما از قبل در نظر داشته باشید که از چه نوع پورتی استفاده می‌کنید. انواع پورت ارتباطی رایج در یک دستگاه کنترل دسترسی عبارتند از:

  • پورت اتصال آداپتور برق به دستگاه
  • پورت شبکه (LAN)
  • پورت یو اس بی (USB)
  • پورت سریال (RS232 & RS485 & Wiegand)
  • رله خروجی

 

تعداد کارمندان و پرسنل

تعداد افرادی که قرار است در هنگام ورود و خروج احراز هویت شوند تأثیر به سزایی در انتخاب نوع دستگاهی که باید استفاده شود، دارد.

 

وسعت در ورودی

باتوجه‌به فضایی که برای نصب دستگاه کنترل تردد در اختیار دارید، دستگاهتان را انتخاب کنید. مسلماً دستگاه‌های خیلی بزرگ به درد فضاهای کوچک نمی‌خورند.

 

تعداد ورودی‌ها

تعداد نقاطی که می‌خواهید سیستم کنترل تردد در آن‌ها نصب شود تأثیر زیادی بر نوع دستگاه دارد.

 

میزان امنیتی بودن سازمان

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید دستگاه کنترل تردد باید به آن توجه کنید، میزان امنیتی بودن جایی است که می‌خواهید دستگاه را در آن نصب کنید. بر اساس میزان امنیت لازم می‌توانید نوع سیستم احراز هویت دستگاه را انتخاب کنید.

 

نوع مجموعه یا سازمان

بهتر از قبل از خرید دستگاه، بر اساس نوع سازمانتان، دستگاه متناسب با میزان امنیت موجود را انتخاب کنید.

 

تعیین اولویت‌های سازمانی

باتوجه‌به اولویت‌هایتان دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کرده و سپس خریداری کنید. اولویت سازمان شما ممکن است امنیت، دقت، کیفیت و یا قیمت باشد.

 

سیستم‌های کنترل تردد

 

قیمت دستگاه

به طور معمول قیمت خرید دستگاه‌ کنترل تردد کارتی و رمزی پایین تر از سایر دستگاه‌ها و هزینه خرید دستگاه های تشخیص چهره و عنبیه به مراتب بالاتر از سایر دستگاه‌ها است.

 

جمع‌بندی

همانطو که متوجه شدید، خرید دستگاه کنترل تردد یکی از ملزومات هر سازمان، مجموعه و یا ارگانی است. در این مقاله کوتاه به بررسی مهم‌ترین فاکتورها در راهنمای دستگاه کنترل تردد پرداختیم. تا با بررسی آن‌ها بتوانید خریدی متناسب با نیاز مجموعه‌تان داشته باشید. با این حال درصورت وود هر سوالی می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *