جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دستگاه تگ خوان چیست؟ نحوه عملکرد دستگاه تگ خوان

دستگاه تگ خوان

دستگاه تگ خوان

یکی از چالش‌های بزرگ هنگام راه‌اندازی یک مجتمع بزرگ مسکونی و تجاری، چگونگی کنترل تردد خودروها است. برخی از این مجتمع ها از سیستم تگ خوان پارکینگ یا سیستم تردد هوشمند خودرو استفاده می‌کنند که ثبت ورود و خروج را به کاری آسان تبدیل می‌کند.در ادامه بیشتر با این نوع دستگاه و عملکرد و مزایای آن آشنا خواهیم شد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

دستگاه تگ خوان چیست؟

دستگاه تگ خوان یکی دیگر از انواع دستگاه کنترل تردد است که دارای یک برد بلند برای کنترل تردد خودروها است. این نوع دستگاه کنترل تردد باعث می‌شود که کاربران برای باز و بسته کردن درب‌ها نیازی به استفاده از ریموت کنترل‌ها نداشته باشند.

 

نحوه عملکرد دستگاه تگ خوان

مکانیزم عملکرد دستگاه تگ خوان به دو شکل آنلاین و آفلاین صورت می‌گیرد.

در مدل آفلاین، تمامی اطلاعات ورود و خروج، ساعت‌های ورود و خروج خودروها در کنترل برد ذخیره می‌شوند، اما امکان گزارش گیری به صورت آنلاین وجود ندارد. در این نوع سیستم‌ها حتما باید بر روی یک کامپیوتر اقدام به استخراج ورودی و خروجی‌ها کرد. اگر امکان کابل کشی وجود داشته باشد، یک کابل از کنترل برد به کامپیوتر موجود در مدیریت نصب می‌شود و به راحتی می‌توان از مدیریت اقدام به بررسی زمان ورود و خروج خودرو‌ها به صورت آنلاین نمود.

در مکان‌های خاص که به مدیریت زمانی برای ورود و خروج خودروها ناز دارند، می‌توان یک بازه‌ی زمانیبرای تگ‌ها تعیین کرد. با تعریف این بازه‌ی زمانی، خودروی مورد نظر تنها در همین ساعات امکان ورود به ساختمان را خواهد داشت. این قابلیت دستگاه تگ خوان، موجب مدیریت زمان ورود و خروج تگ‌ها به داخل می‌شود.

 

تجهیزات سیستم تگ خوان

 

تجهیزات سیستم تگ خوان

دستگاه تگ خوان برای نصب نیاز به برخی تجهیزاتی دارد. این سیستم‌ها شامل دوربین و نرم‌افزار پلاک خوان، سیستم هشدار و نرم‌افزار مدیریت پارکینگ ، تگ ، کارتخوان ، مانع ، آنتن RFID ، دستگاه کنترل تردد و پنل اکسس کنترل هستندکه در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

 

 سامانه بازشناسی با امواج رادیویی (RFID):

این سامانه از میدان‌های الکترومغناطیسی برای شناسایی و ردیابی خودکار تگ‌های متصل به اشیاء استفاده می کند. یک سیستم RFID از یک فرستنده رادیویی کوچک، یک گیرنده رادیویی و فرستنده تشکیل شده است. در این سامانه می‌توان با استفاده از سیگنال‌های الکترومغناطیسی و تگ های موجود در دستگاه ها، فرایند خواندن و نوشتن را انجام داد و اجازه بالا رفتن و کنار رفتن مانع ها را صادر کرد.

 

دستگاه کنترل تردد

این دستگاه در پارکینگ ها استفاده می شود و با استفاده از تگ، تشخیص چهره، عنبیه چشم و حتی اثر انگشت اجازه ورود و خروج خودروها را صادر کرده و سبب می شود درب ورودی پارکینگ باز و بسته شود.

 

مانع یا راهبند

مهم‌ترین عاملی که سبب می شود خودرو ها نتوانند به راحتی وارد پارکینگ شوند مانع یا راهبند است که معمولا به دو صورت میله ای و کشویی ظاهر شده و زمانی که تگ موجود در خودروها را مشاهده کند از میان راه کنار می‌رود.

 

نرم افزار تردد خودر

در این نرم افزار کدهایی که توسط بخش های سخت افزاری خوانده میشوند به صورت اعداد و حروف نوشته شده و برای گزارش دهی و انجام عملیات بالا پایین کردن مانع استفاده می شود.

 

مزیت های دستگاه تگ خوان

 

مزیت های دستگاه تگ خوان

  • کاربری سریع و آسان در مقایسه با ریموت کنترل
  • عدم نیاز به باتری
  • به دلیل وصل شدن به شیشه، امکان گم شدن و سوء استفاده از آن وجود ندارد.
  • عدم خرابی به دلیل نصب شدن بر روی شیشه
  • امکان تعریف زمان‌بندی برای تردد خودروها
  • مدیریت تگ‌های برچسبی مانند حذف، استعلام و اضافه کردن
  • امکان ثبت و ذخیره‌ی صد هزار تردد
  • امکان ثبت زمان تردد‌ها با گزارش گیری از دستگاه
  • جلوگیری از ورود مجدد با استفاده از یک تگ مجاز
  • جلوگیری از ورود مجدد با استفاده از یک تگ مجاز
  • جلوگیری از ورود خودروهای غیر مجاز
  • امنیت بیشتر

 

جمع بندی

همانطور که در این مقاله خواندید استفاده از دستگاه های تگ خوان باعث بالا بردن امنیت می‌شود. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید از این دستگاه در پارکینگ مجموعه‌تان استفاده کنید بهتر است پیش از خرید و نصب، اطلاعات کافی درمورد آن ‌ها را به دست آورید و سپس اقدام به خرید کنید. ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی را در این باره در اختیارتان قرار دهیم. با این وجود اگر هنوز هم سوالی در این مورد دارید و یا برای خرید و انتخاب نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با ما در تماس باشید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *